در این قسمت اموزش ویندوز 7 را برای شما عزیزان قراردادم امیدوارم که همه ی مشکلات شما را در مورد ویندوز 7 بر طرف کرده باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:اموزش,ویندوز7,اموزش ویندوز7,اموزش ترفند , | 21:7 | نویسنده : zana mahmodyan |

در این بخش برای شما کاربران گرامی نرم افزار ترجمه کننده ی بابیلون را قرارداده ام . امیدوارم که به اندازه ی کافی برای شما مفید واقع شده باشد.لطفا اگر درخواستی برای برنامه های آندروید،آیفون،سیمبین و ... دارید از طیق بخش نظرات برای ما ارسال کنید.



ادامه مطلب

دانشمندان دریافته اند که جهان در۱۵ میلیارد سال قبل براثر انفجار یک ماده با جرمی بسیار زیاد معادل آنچه در هستی وجود دارد، بوجود آمده است. در این فضای بیکران میلیاردها کهکشان، منظومه، ستاره، سحابی (توده های عظیم گاز)، سیاه چالهای فضایی و بسیاری اجرام ناشناخته دیگر وجود دارند، حال سؤال اینست که:»ما کجای این فضای بیکران هستیم؟«خانه ما در یکی از این کهکشانها بنام راه شیری قرار گرفته است. این کهکشان از مرکز انفجار بزرگ، در حدود۸ تا۱۰ میلیارد سال نوری فاصله دارد. تعداد ستارگان آن بین۲۰۰ تا۴۰۰ میلیارد عدد تخمین زده شده که بیشتر آنها از زمین قابل رویت نیستند. صدها هزار منظومه، توده های عظیم گاز و غبار بین فواصل ستارگان راه شیری قرار دارند. کهکشان راه شیری، مارپیچی بوده و جرمش در حدود۷۵۰ تا یک تریلیون جرم نجومی است. ساختار کلی آن شامل هسته مرکزی، یک دیسک با چند بازو به دور آن وهاله های غباری اطراف آنست. قطر دیسک در حدود۸۰ تا۱۲۰ هزار و ضخامت آن تقریباً۳ هزار سال نوری است. جای آن در فضا در بخش »مکان محلی« است که شامل۳ کهکشان بزرگ و۳۰ عدد کوچک است. فاصله اولین کهکشان بزرگ با آن،M۳۱ ، در حدود۲/۹ میلیون سال نوری بوده ولی فاصله آن تا کهکشانهای کوچکتر کمتر است.

همانگونه که اشاره شد این کهکشان دارای سه بخش است. بخش اول، مرکز کهکشان است که غبارهای کهکشانی مانع از مشاهده دقیق آن از روی زمین می شود. در نتیجه، تنها اطلاعات بدست آمده، حاصل دریافت امواج رادیویی از آن بوده است. آنچه مشاهده شده، حکایت از آن دارد که بخش مرکزی متشکل از یک هسته بسیار متراکم است. قطر آن در حدود۳۰۰۰ سال نوری و از سه قسمت مختلف تشکیل یافته است. در قسمت شرقی بقایای سوپرنواها و در بخش غربی هیدروژنهای یونیزه شده غیرعادی مشاهده شده است. قسمت مرکزی آن نیز بسیار متراکم بوده و به صورت فلکی کماندار موسوم است. در هر۱۰ میلیارد سال برخوردهای ستارگان در آن رخ می دهد. دریافت اشعه های ایکس و گاما از آن، نشانگر آنست که مرکز کهکشان مولد بسیار قوی این اشعه ها است. این اشعه ها از نتیجه نابودی چندین ماده بوجود آمده و نشان از وجود بسیاری از سوپر نواها در مرکز آن دارد.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 6 آذر 1392برچسب:مقاله,تحقیق,کهکشان,راه شیری,کهکشان راه شیری,مقاله ایی در باره ی کهکشان راه شیری, | 22:18 | نویسنده : zana mahmodyan |

مقدمه

موجودات زنده همگی قابلیت تولید مثل دارند و همین موضوع عامل بقای نسل آنهاست. دستگاه تناسلی به همین منظور در بدن موجودات زنده تعبیه شده است. دستگاه تناسلی تنها دستگاهی از بدن است که برای زندگی خود فرد حیاتی نیست امّا برای بقای نسل لازم است. در فرآیند تولید مثل انسان دو سلول جنسی یا گامت نقش دارند: گامت مردانه که اسپرم نامیده می‌شود و گامت زنانه که تخمک نام دارد.

اسپرم توسط دستگاه تناسلی مردانه و تخمک توسط دستگاه تناسلی زنانه تولید می‌شوند. اسپرم در حین فعالیت جنسی در اثر انزال از طریق آلت مردانه وارد دستگاه تناسلی زنانه می‌شود. اسپرم در داخل واژن شنا کرده و وارد رحم می‌شود و خود را به لوله‌های فالوپ یا لوله‌های رحمی می‌رساند. تخمک نیز از تخمدان زن آزاد می‌شود و وارد لوله های  رحمی (فالوپ) می شود. اسپرم و تخمک در این محل با یکدیگر برخورد می کنند. اسپرم وارد تخمک می شود و آنرا بارور می کند و لقاح حاصل می شود که نتیجة آن تشکیل سلول تخم است که می‌تواند به یک نوزاد تبدیل شود. بنابراین همکاری مرد و زن برای تشکیل تخم و در نتیجه حامله شدن زن لازم است. زن با وجود اینکه سلول تخم را تا بزرگ شدن و تبدیل شدن به یک نوزاد کامل در درون رحم نگه می‌دارد ولی همانطور که گفته شد برای باردار شدن نیازمند اسپرم مردانه است.

برای دانلود انیمیشن و خواندن بقیه ی مطلب به ادامه ی مطلب بروید=>



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 6 آذر 1392برچسب:انیمیشن,زیست,تولید مثل,انیمیشن زیست شناسی,انیمیشن تولید مثل, | 9:7 | نویسنده : zana mahmodyan |

در این بخش برای شما عزیزان جزوه آموزش ریاضی مقدماتی را قرار داده ام . این جزوه توسط آقای جابر عامری تهیه شده است.من مطمئن هستم که اگر شما آن را یک بار به خوبی بخوانید تمامی مشکلات ریاضی پایه ی شما حل خواهد شد . چشمک



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:آموزش,ریاضی,مقدماتی,پیش,ریاضی پیش,جزوه ریاضی,ریاضی مقدماتی, | 21:43 | نویسنده : zana mahmodyan |

در این قسمت برای شما کاربران عزیز، فیلم اموزشی را در مورد پرتو کاتدی مربوط به فصل 1 شیمی دوم دبیرستان را قرار داده ایم .امید است که به هرچه بهترشدن یادگیری شما کمک کرده باشیم.

              

      از طرف عضو جدید «رامین» چشمک

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آبان 1392برچسب:پرتو,کاتدی,پرتو کاتدی,لوله,لوله کاتدی,شیمی,دوم, | 19:58 | نویسنده : zana mahmodyan |

نتایج مطالعات مختلف نشان داده‌اند که افزایش وزن نه تنها موجب تغییر شکل بدن می شود، بلکه می تواند فعالیت‌های مغز انسان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بروز این تغییرات در مغز ممکن است به پرخوری، چرخه معیوب کاهش وزن و مشکلات دیگر منجر شود. از این رو، در ادامه این مطلب چگونگی تاثیر چاقی بر مغز را به صورت مختصر بررسی می کنیم.



ادامه مطلب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 15 صفحه بعد

  • شکوفه بهاری
  • صحاب